Sibbarp

Det är helt otroligt, men idag har vi varit på stranden för första gången i år... Det känns jättekonstigt eftersom jag är en inbiten strandälskare, jag fullkomligt älskar havet! Men livet förändras ju som sagt när man får barn, och det är ett projekt ibland att bara ta sig ut genom dörren =)

Idag var det i alla fall premiär på många sätt, Jonte har ju aldrig varit där med tanke på att han inte hunnit leva så länge än ju =)

Vi köpte en ordentlig UV-dräkt till honom för ett tag sen när det var riktigt fint väder men sen försvann det fina vädret och därmed har han inte fått chansen att prova den än förrän idag.

Jag tänkte inte att han skulle bada på riktigt utan bara plaska lite med fötterna eftersom det ju inte är särskilt varmt i vattnet. Tji fick mamma! Jonte frös inte och gud vad arg han blev när Andy lyfte upp honom ur vattnet. Skönt att han är ett vattendjur =) då får jag vara mycket på stranden i mina dar =)











Jonathan fick låna en boll av en liten tjej som kom fram och tyckte att han kunde ha den en stund =)


Det började bli lite kallt, dags att gå upp!


Det var ok att vara uppe också, bollen och sköldpaddan var ju med =)

Andy tillverkade en parasoll av ett paraply =) fungerade bra med lite hjälp av Jontes kylväska. Jonathan höll sig snällt på handduken faktiskt, tror att han tyckte gräset var lite obehagligt för det var ganska torrt och då är det ju inte så mjukt och skönt att ta på.

Detta var verkligen en hellyckad dag och jag hoppas vi får chansen att åka till stranden igen i sommar.

Kommentarer
Postat av: Marina

Så härligt =) Benjamin är ockås ett vattendjur så det ska man minsann ta vara på! Kram!

2009-08-06 @ 08:19:22
Postat av: Andy

Detta var en lyckad dag, så jävla roligt att se Jonte bada. Bilderna är ju trots allt tagna innan han rockade loss fullstänigt ala delfinstyle.



Puss på dig

2009-08-06 @ 08:20:58
Postat av: Kimzan

Gud va härligt!

Jag har inte varit på stranden med freja. vi har gått till segevångsbadet... Freja ÄLSKAR att bada!



Däremot var vi på stranden förra sommaren när freja var 2 månader, och det var en MARDRÖM, jag led varje sekund vi va där.... Hon också.... så vi stannade inte så länge, en timme! Tror jag blev avskräckt då!

2009-08-06 @ 15:25:07
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Suzi

guuud vad söööt!! lyckos er, själv har det inte blivit något mer dopp än det i småland :) ja, dejans dator har kraschat så alla våra serbien och småland foton gick förlorade :( har väl några från serbien men inte alls alla :( så ledsna blev vi ju.. du kan väl maila de ni tog i småland till mig? kram S

2009-08-06 @ 15:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0