Zoo!!!

Ja som sagt så spenderades gårdagen på Zoo tillsammans med familjen Florén. Dagen började tidigt, 6.30 steg vi upp för att hinna till Svågertorp till klockan 9, vi hann precis... Det är helt sanslöst vad allting tar tid nu! Det är väl bara till att vänja sig =)

Resan dit tog låååång tid, det började med att vi inte fick komma på tåget, för vi fick helt enkelt inte plats. Tyckte väl att det var lite märkligt när folk med barnvagnar rusade förbi oss när vi gick lugnt och fint mot tåget... Vi fick ju snart svar på det när de fick åka med och inte vi... 20 minuter senare var vi i alla fall på väg =). Nästa väntan kom i Köpenhamn där vi inte kom med på bussen, återigen pga platsbrist. Det blev en skön promenad till Zoo där nästa överraskning väntade, hela världen skulle gå på Zoo samma dag som vi. Kön ringlade sig lååååångt bort från ingången.

Klockan 12 blev vi insläppta =)




 

Apan showade för oss när vi kommit in =)

Elias var inte helt lätt att få på bild till en början men sen gick det bättre =)

   

Tuva och Elias i säkert förvar hos pappa Joakim.



Elias hittade en Elefant att rida på. Efter denna fejkade variant bar det vidare till de riktiga Elefanterna.



Efter Elefanterna så tog vi en efterlängtad fika. Det var verkligen skönt att få sitta ner efter allt promenerande. Jag saknade mina sandaler kan jag säga.

Sedan blev det pingviner, flodhästar, röda björnar, giraffer, zebror osv för hela slanten. Det var en lång men mycket trevlig dag!

   

   





Vi klappade getterna och den ena rackaren bet mig i fingret, tur att jag inte var så god att tugga på.

Efter en hel dag var vi alla möra, och stackars Jonathan var inte helt hundra i sin lilla mage så vi började tänka på att dra oss hemåt. På hemfärden behövde vi i alla fall inte vänta så mycket på våra transportmedel.

Väl hemma så undrar jag om inte Jonte påverkades lite väl mycket av utflykten för han krälade runt i sin säng och hade massa konstiga läten för sig, haha han är tokig min lilla skrutt! Jag trodde att han skulle somna av utmattning men ikke. Han somnade väl vid 23 tiden och sen var det hej hej klockan 8 i morse. Då var jag mer död än levande men det var bara till och stiga upp eftersom Andy redan var iväg. Den token steg upp snortidigt för att spela golf...

I morgon bitti bär det av mot Ullared så nu får jag väl gå och lägga mig så jag får nån sömn alls...

Kommentarer
Postat av: Helle

Zoo och ULLARED låter som en underbar semester! Försöker få med Tobias till Ullared, men han är inte så mottaglig...

Har inte provat mascarn än förresten. Använder min Dior fortfarande. Återkommer så fort jag har testat :-)

2009-07-24 @ 17:22:40
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Kimzan

Ja fy va dyrt det är... man kan ju klippa sig tre gånger för de pengarna som det kostar när man ska färga också... gillar att vara blondin, men det kostar så mkt, måste fixa det var varannan vecka känns det som.... Och dom pengarna har jag inte nu!

2009-08-04 @ 17:48:30
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0